Saturday, March 26, 2011

PROLOG


Waktu petang,Alam Genofra
BANGUNAN Hattens adalah sebuah bangunan pejabat yang paling tinggi di negara Ixodia.Tingginya mencecah hingga 270 kaki.Walaupun begitu,sudah tidak ramai yang bekerja atau membuka syarikat di bangunan itu sejak peristiwa peperangan dan penindasan oleh Genolis dulu.Bangunan itu sudah kelihatan usang.Namun,masih ada orang lagi yang bekerja di sana cuma tidak ramai.
     Di tingkat dua puluh bangunan,terdapat sebuah pejabat yang masih berfungsi.Semua pekerja di pejabat itu adalah manusia Genolis memandangkan alam Genofra adalah dunia Genolis...dan mereka bencikan penduduk yang tinggal di Dimensi Mena.
     Seorang lelaki kelihatam sedang berjalan dan masuk ke dalam sebuah bilik di pejabat itu.Dia ternampak seorang lelaki lagi di dalam bilik itu sedang menikmati pemandangan dari dinding yang diperbuat daripada cermin khas.
     “Ada apa kau nak jumpa aku,Musyary?”Tanya lelaki yang baru sahaja masuk ke dalam bilik itu tadi kepada lelaki yang sedang menikmati pemandangan.
     Tanpa menoleh,lelaki bernama Musyary itu berkata, “Aku ada berita baik!”
     “Apa dia?”
     Kali ini baru Musyary menoleh. “Rupa-rupanya Widad dan Yusra dah lama mati.Aku baru saja dapat tahu pagi tadi.”
     “Kau biar betul?Hahaha...memang ni berita yang paling baik pernah aku dengar!Padan muka,dasar pengkhianat keturunan Genolis!”Lelaki yang seorang lagi bersorak.
     “Sabar dulu,Hanz.Walaupun mereka dah mati,tak semestinya kita dah bebas!”Ujar Musyary. “Kau dah lupa tentang manusia terpilih?”
     Hanz tersentak. “Maksud kau Inarah?Ah,dia cuma seorang gadis baru berumur. 16 tahun..apa yang dia boleh buat?”Kata Hanz menyindir.
     “Masalahnya sekarang,Pahlawan Mena dah muncul,Hanz.Bukan itu saja,mereka juga ada tiga orang lagi pembantu yang asalnya dari Dimensi Mena sendiri,”Musyary mendengus kemarahan. “Bijak betul Widad tu!Sebelum dia mati,dia dah tinggalkan budak-budak yang boleh menghalang misi kita!”
     Hanz tiba-tiba ketawa terbahak-bahak.
     “Kenapa kau ketawa?”Tanya Musyary dengan geram.
     “Musyary,mereka cuma budak-budak!Kenapa kau takut sangat?”
     Dengan marah,Musyary menarik kolar baju Hanz. “Siapa kata aku takut,hah?Kau dengar sini,aku tak pernah takut dengan sesiapa pun lebih-lebih lagi budak-budak mentah tu!”Dia melepaskan semula kolar baju Hanz.
     Hanz memperbetulkan kolar bajunya. “Okey,okey!Tapi,Musyary,kau pernah cakap dekat aku dulu yang kau marah dengan manusia terpilih tu...apa namanya...aaa...”
     “Inarah,”Musyary menyambung.
     “Haa...ya,betullah!”
     Musyary tersenyum sinis. “Ya,memang aku dah lama berdendam dengan dia.Dialah yang menyebabkan...,”dia memandang Hanz. “...abang aku ditangkap Polis Dimensi dan dihukum mati tahun lepas.Masa tu aku dapat tahu,dia sedang menjalankan misi keduanya.”
     “Jadi,kau tak nak balas dendam?”
     “Sudah tentu!”Musyary berazam. “Selama ni aku berdiam diri pun seba aku nak tunggu kemunculan Pahlawan Mena.Dan sekarang...dia dah muncul.”
     “Aku sokong! Aku akan ikut kau sekali! Bila nak mulakan?”
     “Jangan risau...dalam masa terdekat ni.Aku dah lama buat perancangan.Kita tengoklah nanti,”balas Musyary. “Dulu Inarah dah tewaskan abang aku...sekarang aku nak tengok sama ada dia boleh tewaskan adiknya pula...sambil itu aku akan berkenalan dengan Pahlawan Mena!”Sambil ketawa besar,Musyary menggerakkan sebuah pasu di dalam bilik itu dan membalingkannya ke arah dinding dengan menggunakan telekinesis;menggerakkan sesuatu objek tanpa menyentuhnya.
     Pasu itu pecah setelah ia dilambung ke dinding.Serpihan-serpihan pasu bertaburan di atas lantai.
     “Kau nak aku panggilkan orang lain sertai kita?Dan..bila kita nak ke Dimensi Mena?”Soal Hanz sambil tersenyum lebar.
     “Suka hati kaulah nak ajak siapa pun!Aku akan beritahu kemudian bila kita akan ke Dimensi Mena,”Musyary menjawab sinis.
     Hanz tersenyum nipis sebelum dia keluar dari bilik itu.
     Musyary memandang semula pemandangan melalui cermin khas bilik pejabatnya.Dia hanya memandang kosong pemandangan itu sambil ketawa jahat dan sinis.
     “Manusia terpilih,kau berdua tunggulah!Pembalasan dendam seorang adik kepada seorang abang!”Musyary ketawa kecil tetapi sinis.

1 comment:

  1. dear thanks follow my blog.. nice blog dear.

    :)

    http://puingcinta.blogspot.com/

    ReplyDelete