Saturday, March 26, 2011

BAB 2


Waktu pagi,SMK Bais Saujana
     Pada hari itu,sekolah telah mengadakan Hari Gotong-Royong membersihkan kawasan sekolah dan semua pelajar berpakaian sukan ataupun T-shirt putih berseluar track panjang.Aktiviti itu sudah sampai ke ‘pertengahan jalan’.Kebanyakan murid sedang berehat sambil menikmati makanan dan minuman setelah letih membuat aktiviti tersebut.Sekarang sudah pukul sepuluh pagi.Aktiviti akan disambung pada pukul 11.00 pagi sehingga pukul 12.30 tengahhari.
     Hafiz,Azman,Firas,Syahid bersama dengan rakan mereka yang lain iaitu Muqri sedang makan sambil berbual-bual di pondok.Walaupun wajah masing-masing menunjukkan keletihan,mereka berasa ceria berkumpul begitu.
     “Hafiz,aku nak tanya kau sikit boleh tak?”Syahid sambil mengunyah karipap.
     “Hmm...”Hafiz menjawab selamba.Cuma dia sahaja yang tidak makan kerana dia sudah bersarapan pagi sebelum ke sekolah tadi.
     Muqri menelan karipapnya usai mengunyah. “Aku dah lama nak tanya sebenarnya,”kata Syahid. “Aku tengok sejak kebelakangan ni badan kau makin toughlah...kau pergi gim ke?”
     Hafiz merenung Syahid tajam. “Kau bukannya tak tahu aku belajar silat?Badan aku memang macam ni.”
     “Itu kami tahu.Masalahnya masa kau belajar silat,badan kau kurus tapi keras...sekarang ni bukan saja keras tapi aku tengok dah macam berotot...macam kau jalani latihan keras.Lainlah kalau betul kau pergi gim,”Firas pula menyampuk kerana dia sudah lama bersetuju dengan Syahid.           
     Hafiz menyilangkan kedua-dua tangan di belakang kepalanya.Badannya jadi begitu mungkin kerana sebelum ini dia banyak menjalankan misi sampingan setelah misi Genolis yang dijalaninya empat minggu lalu selesai.Tambahan pula,dia menjalankan misi yang memerlukan banyak tenaga untuk berlawan.Dia sendiri tidak perasan akan perubahan itu lebih-lebih lagi rakan seperjuangannya,Inarah langsung tidak berkata apa-apa tentang perubahannya.
     “Aku tak pergi mana-mana gim,”Hafiz berdalih.
     “Yalah tu.Kau tahu tak,orang perempuan yang selama ni tak pandang kau dulu,sekarang asyik bercakap pasal kau.”
     Hafiz mengerutkan dahi.Tidak tahu pula dia tentang hal itu.
     “Hahaha...betul,Hafiz.Kalau kau nak tahu,budak-budak perempuan kelas kita pun ada juga bersembang pasal kau.Kau saja yang tak perasan,”Muqri pula menyampuk.
     “Wah,popularlah kau Hafiz!”
     Hafiz menghela nafas lalu bangun dari duduknya.
     “Eh,Hafiz!Kau nak ke mana?Aku tak habis cakap lagi.”
     “Kantin,”Hafiz menjawab ringkas.Dia beredar dari situ meninggalkan rakan-rakannya yang tercengang-cengang melihatnya.
     Sebenarnya,Hafiz tiada niat pun mahu ke kantin.Dia malas hendak melayan kerenah rakan-rakannya.Kebetulan dia mahu bersendirian.Perbualan rakan-rakannya tadi mengingatkan dia tentang misinya.Hafiz terus berjalan.Sesekali dia memegang kocek seluar sebelah kanannya.Batu jednya masih tersimpan elok di dalam.
     “Hafiz,”kedengaran seseorang memanggilnya.
     Hafiz berhenti melangkah dan menoleh ke kanan.Dia ternampak empat orang pelajar perempuan yang dikenalinya;Farahin,Raisya, dan Nafilah sedang duduk di lobi.
     “Kau nak ke mana?”Tanya Farahin.
     “Saja jalan-jalan,”jawab Hafiz. “Pergi dulu.”
     Farahin tersenyum sambil melambaikan tangannya. “Okey!”
     Hafiz beredar di situ sambil diperhatikan Farahin.
     “Kau perasan tak Hafiz dah makin tough?”Nafilah bersuara.
     “Ha’ah,dah macam berotot sikit,kan?Patut pun sekarang ramai perempuan minat dekat dia.Dia saja yang tak perasan,”kata Raisya.
     Nafilah ketawa kecil. “Walaupun mukanya taklah handsome sangat,tapi sedap mata memandang.Tambahan pula badannya dah makin tough.”
     Raisya dan Farahin tersenyum simpul.Farahin tunduk sambil terbayangkan wajah Hafiz.Mukanya merah padam kerana malu.

                             *          *          *          *          *
Taman Permainan Ijlali,Dimensi Mena
     Zafreen kelihatan sedang duduk di atas sebuah kerusi yang disediakan sambil melihat ragam orang ramai di sekitar taman itu.Ibu bapa kelihatan sedang memerhatikan anak-anak mereka bermain.Ada sesetengah mereka ikut bermain sekali.Girang sungguh hatinya melihat gelagat kanak-kanak itu yang sedang bermain itu.
     “Nah,ini air yang kau pesan!”Seorang lelaki tiba-tiba menegurnya.
     Zafreen mengenali lelaki itu...Khalil. “Thanks.”
     “Aku tengok kau rileks saja.Tak ada kerja ke?Mentang-mentanglah  anak salah seorang daripda lima bangsawan di negara ni,”Khalil memulakan topik perbualan.
     “Pandailah kau!Aku ni cuma anak kepada seorang bangsawan.Yang kaya mak dengan ayah aku,bukannya aku,”tingkah Zafreen setelah menghirup minumannya.
     Khalil tersengih. “Seronok kau dapat jadi anak bangsawan,kan?”
     “Tak juga,”nafi Zafreen. “Aku sebenarnya teringin nak jadi orang biasa macam kau.Kaya sangat pun tak seronok.
     “Kau kena bersyukur,Rin.Apa yang kau nak,semuanya kau dapat.Kau ada kereta sendiri,rumah sendiri...semuanya duit ayah dan mak kau.”
     Zafreen menyeringai. “Pandailah kau nasihat aku.Cakap pasal keluarga,bila kau nak balik jumpa keluarga kau?Kau ingat tiga tahun tu sekejap ke?”Wanita itu menjeling Khalil sinis.
     “Kan aku dah cakap,aku nak tunggu sakit aku ni sembuh sepenuhnya baru aku balik.Aku tak sanggup biar mereka tengok aku dalam keadaan badan aku merah-merah macam ni,”ujar Khalil sambil mendepakan tangannya.
     “Kau tak sembuh sepenuhnya lagi?”
     “Belum,”balas Khalil. “Sekurang-kurangnya sakit aku dah menunjukkan tanda-tanda nak sembuh.Aku dah beritahu keluarga aku dua hari lepas.”
     Zafreen berdiri. “Eloklah tu.Tak payahlah aku risaukan tentang keadaan kau lagi.”
     “Maaflah buat kau risau,”Khalil meminta maaf. “Aku janji,lepas aku sembuh sepenuhnya,aku akan balik jumpa keluarga aku.Aku betul-betul rindukan mereka.”
     “Tapi,Khalil...betul ke kau jadi macam ni sebab latihan-latihan dalam kursus askar tu?”Soal Zafreen seperti tidak percaya.
     “Kenapa?”
     “Kau masuk kursus tu tiga minggu saja.Tapi kesannya macam kau masuk kursus tu sampai dua tiga bulan.Nak kata latihannya keras,orang lain pun jalani latihan itu juga tapi tak adalah sampai jadi macam kau.”
     “Err...mungkin aku elergik dengan latihan lasak agaknya...hehehe,”Khalil menyeringai.
     “Betul ke kau ni?”
     “Betul...alah,biasalah!Kau tak payahlah ambil tahu pasal tu.Yang penting aku dah tak sakit macam dulu,kan?”
     “Apa-apalah.Ni...adik angkat kau macam mana?”
     “Dayana?Dia sihat...”
     Tanpa mereka berdua sedari,empat pasang mata sedang memerhatikan mereka dari sebalik salah satu pokok besar yang ditanam di taman permainan itu.Mereka ialah Musyary,Hanz,Gomez dan Faruk.Pandangan mereka lebih tertumpu kepada Khalil.
     “Kita dah jumpa dia.Nak serang sekarang ke?”Gomez bersuara.
     “Sabar dulu,”Musyary menghalang. “Kita tunggu masanya nanti.Sekarang tak sesuai.”
     “Hmph,kami ikut saja!”Sampuk Hanz.
     Musyary kembali memandang Khalil. “Aku akan gunakan kau untuk manusia terpilih kerana kau dah belot pada Genolis!”Lelaki itu tersenyum sinis.

                             *          *          *          *          *         
     Hafiz melihat jam tangan.Pukul 11.20 pagi.Lambat lagi aktiviti akan disambung.Para guru sengaja memberi tempoh sejam untuk para pelajar berehat sebelum memulakan aktiviti gotong-royong.Mungkin suruh simpan tenaga agaknya,fikir Hafiz.
     Hafiz menyandarkan tubuhnya di dinding bersebelahan dengan Bengkel Kemahiran Hidup yang terletak berhadapan dengan tapak perhimpunan sambil memerhatikan pelajar-pelajar lain yang lalu-lalang di situ.
     “Apa yang kau termenungkan tu?Macam ayam berak kapur,”tiba-tiba Inarah bersuara dan muncul dari tepi membuatkan Hafiz terperanjat besar.Inarah berwajah selamba.Tangannya memegang tin minuman soya cincau dan straw.
     “Jangan terkejutkan aku begitu boleh tak?Nasib baik aku tak sakit jantung!”Marah Hafiz,menaikkan jari telunjuknya ke arah Inarah.
     Inarah menjeling. “Ooo...itu kira nasib baik kau tak melatah.Buruk betul kalau tengok kau melatah,”sindirnya.
     “Kau ni kan...”Hafiz cuba menenangkan dirinya walaupun geram.
     “Aku berguraulah.Saja nak hilangkan bosan sebab tak ada misi,”beritahunya sambil cuba membuka penutup tin minuman,tetapi gagal.
     Hafiz menyandarkan tubuhnya semula. “Eloklah.Ada juga masa untuk aku rehat.”
     “Senang kau cakap.Genolis macam mana?”
     “Mereka tak muncul lagi.Nak buat macam mana.Muncul nanti,aku jalankan tugas macam biasalah.”
     “Kau ni...sia-sia aku bagi nasihat dekat kau semalam,”Inarah masih cuba membuka penutup tin.Gagal lagi.
     “Kau nasihat tentang keluarga aku,bukannya tentang misi.”
     “Habis,kau ingat tak ada kena-mengena?Hafiz,kau dah besar.Janganlah pendek akal sangat,”jari Inarah terlucut ketika membuka penutup tin minuman.Dia mengibas-ngibas jarinya kerana sakit. “Boleh tolong bukakan tak?”Pinta Inarah sambil menghalakan tin minuman soya cincau kepada Hafiz.
     Hafiz menghela nafas. “Kau ni...”Baru sahaja Hafiz menghulurkan tangannya untuk mengambil tin itu,satu suara menegur mereka berdua membuatkan huluran Hafiz terhenti.
     “Patutlah tiba-tiba saja pergi.Ada rancangan lain rupanya,”suara itu datangnya dari Azman.Mulutnya tersengih. “Kau berdua nampak semakin baik sekarang,ya.”
     Hafiz merenung Azman sinis. “Apa?Kami nampak baik ke macam ni?”Soalnya tidak berpuas hati.Inarah yang berada di sebelahnya sedang mencuba lagi membuka penutup tin minuman apabila Hafiz tidak lagi menghulurkan bantuan dek kerana teguran Azman tadi.
     Azman ketawa kecil. “Suka hati kaulah.Eh,Inarah!Kau tak perasankah Hafiz dah makin tough sekarang?Misi yang kau berdua jalankan tu mesti dahsyat,kan?”
     “Hah,tough ke?Aku tengok biasa saja!”Inarah tersentak sambil memandang Hafiz.
     “Mungkin sebab kau selalu jalankan misi dengan dia,kau tak perasan agaknya,”Azman menjeling Hafiz. “Misi sampingan kau berdua jenis misi yang macam mana?”
     “Alah,kes-kes jenayah!Pelik betul aku.Dekat tempat sendiri banyak jenayah tak boleh pula nak tolong tapi dekat dunia lain,boleh pula,”Hafiz menjeling Inarah.
     “Hei,Hafiz!Kau dah lupa ke,walaupun kau Pahlawan Mena,kau tetap manusia terpilih!Kalau tak dapat tolong dekat dunia sekarang,dekat dunia lain pun apa salahnya,”kata Inarah,geram.
     “Macam mana dengan Genolis?”Tanya Azman.
     “Lepas habis misi dulu,sampai sekarang tak muncul lagi.”
     Azman mengerdipkan matanya. “Berani betul kau...”Azman tidak sempat menghabiskan kata-katanya apabila ternampak Firas,Syahid dan Muqri muncul secara mengejut di situ.
     “Wooo...pandai kau Hafiz!Sejak bila kau pandai berbual dengan Inarah ni?Setahu aku,kau berdua ni eksyen!”Firas mendekatkan mukanya pada Hafiz sambil merenung sinis.
     Hafiz sengaja menekapkan tapak tangannya ke muka Firas. “Yang kau sibuk sangat kenapa?Ada aku susahkan kau?”Hafiz membalas renungan sinis Firas.
    “Kau tak ada tugas pengawas ke hari ni,Inarah?”Tanya Muqri.
     Inarah yang masih mencuba membuka penutup tin minuman menjawab, “Hari ni hari gotong-royong.Tugas aku macam pelajar biasalah,kutip sampah,buang sampah,bersihkan longkang,bersihkan kelas...”Inarah menepuk-nepuk tin minumannya.Geram betul dia.
     Syahid mengangguk-anggukkan kepala. “Teruk betullah kau,Muqri.Itupun tak boleh fikir.”
     “Yalah,aku cuma mengingatkan.Aku tak sanggup tengok Inarah kena marah dengan Zafri,ketua pengawas tu kalau tak jalankan tugas.”
     “Wah,baiknya kau!”Azman mencelah. “Sebelum ni ada kau nampak Inarah pernah kena marah?”
     Muqri mengerdipkan matanya. “Tak!Kena puji lagi adalah.”
     “Haa...tahupun kau!Zafri tu memang jarang marah orang perempuan.Paling tidak pun dia cuma tegur saja,”Firas menyampuk sambil menolak tangan Hafiz yang menakup mukanya tadi.
     “Huh,kadang-kadang aku tengok dia macam berat sebelah!Tak puas hati betul!”Muqri mencekak pinggang.
     “Jangan banyak komplen,Muqri.Sia-sia,”ujar Azman selamba.
     Azman,Firas,Muqri dan Syahid terus berbual-bual sehingga tidak sedar bahawa Hafiz dan Inarah juga berada di situ memerhatikan mereka.Inarah tersenyum melihat gelagat mereka.
     “Kawan-kawan kau memang selalu ceria...tak macam kau,”komen Inarah tanpa memandang Hafiz.Tangannya sudah berhenti untuk mencuba membuka penutup tin minuman setelah beberapa kali gagal.
     “Dah perangai aku macam ni,nak buat macam mana,”tangan Hafiz mengambil tin minuman soya cincau dan straw yang dipegang Inarah tanpa disuruh.Inarah membiarkan sahaja.
     “Tak adalah.Kali pertama aku tengok kau ceria masa kita jalankan misi Genolis pasal serangan Kota Batu Karang dulu.”
     “Takkanlah aku kena masam masa jalankan misi tu.Kuranglah tumpuan aku,”balas Hafiz sambil cuba membuka penutup tin minuman.Ia berjaya dibuka!Hafiz memasukkan straw ke dalam lubang penutup tin dan menyerahkannya pada Inarah. “Nah!Susah sangatkah nak buka penutup ni?”
     Inarah mengambil tin minumannya. “Aku tak reti.Sebab tu aku jarang beli air tin.Beli inipun sebab aku nak rasa air soya cincau,akak aku kata air ni sedap.Apapun,terima kasih,”Inarah duduk melutut dan menghirup minumannya.
     Hafiz kembali memandang hadapan.Keempat-empat rakannya masih berbual sesama mereka.“Aku bukan lagi manusia normal macam mereka,kan?”Kata-kata Hafiz membuatkan Inarah berhenti menghirup minumannya.
     “Apa maksud kau?”
     “Dulu,aku macam mereka.Pergi sekolah...balik sekolah...buat kerja rumah...pendek kata semua tu rutin untuk pelajar normal,”terang Hafiz tanpa memandang Inarah. “Sekarang tak tentu.Kalau ada misi,aku jalankan misi.Memanglah aku sempat buat rutin begitu,tapi semuanya dah berubah sikit sejak aku jadi manusia terpilih.”
     “Kau menyesal?”
     Hafiz menggeleng. “Cuma kalau boleh aku tak nak ia terjadi kerap sangat.Aku pun nak jadi macam kawan-kawan aku yang lain.Aku masih bersekolah...dan aku tak nak pelajaran aku terganggu.”
     “Kau kena ingat.Semua orang takkan lari dari masalah.Semua masalah itu ada penyelesaian dan bagaimana caranya bergantung kepada diri kita,”Inarah menghirup minumannya. “Sedap air ni.”
     Hafiz tersenyum. “Yakah?”

                             *          *          *          *          *
Negara Ghanum,Apartmen Sari,Dimensi Mena
     Waktu malam sudah lama membuka tirai.Khalil sengaja membuka jendela apartmennya bagi membenarkan angin malam masuk.Disebabkan dia tinggal di tinggal di tingkat dua puluh,angin yang bertiup meluru masuk ke dalam apartmennya membuatkan dia berasa nyaman.
     Khalil melabuhkan punggungnya di atas sebuah kerusi yang empuk alasnya.Dia menyandarkan tubuhnya lalu memandang kedua-dua tapak tangannya.
     ‘Dah semakin hilang,’katanya di dalam hati sambil sembuh. ‘Menyesal betul aku.Kenapalah aku terikut-ikut dengan perbuatan jahat tu?Mujur racun tu tak merebak ke seluruh badan aku.’
     Khalil bangun dan berjalan ke tingkap.Dia memandang cahaya-cahaya lampu yang berwarna-warni datang dari setiap bangunan pada malam itu menjadikan pemandangannya sungguh cantik.
     ‘Agaknya bagaimana reaksi keluarga aku kalau mereka tahu bahawa selama tiga minggu yang aku beritahu...aku masuk kursus askar sebenarnya aku terperap dalam penjara dengan badan aku bergelumang dengan racun?Macam mana pula reaksi Dayana dengan Zafreen?Mungkin mereka semua marah pada aku?’
     Persoalan itu menerjah masuk ke dalam fikiran Khalil.Dia benar-benar rasa bersalah sekarang.Rasa bersalah terhadap keluarganya...terhadap adik angkatnya,Dayana...terhadap kawan baiknya,Zafreen...dan juga terhadap orang lain yang mengenalinya.
     Khalil teringatkan peristiwa di mana dia terlibat dalam satu perbuatan jahat.Dia terlalu taksub dengan keistimewaan yang akan diberikan sekiranya dia terlibat dalam perbuatan jahat itu.Dia tidak sedar,ketaksubannya itu membawa padah.Mujurlah ketika itu ada seseorang telah menyelamatkannya.Membuatkan dia kembali ke pangkal jalan walaupun kesedarannya itu membuatkan dia diracun oleh dalam penjahat itu.
     ‘Apalah agaknya dia buat sekarang?’Dia berfikir sendirian.Wajah orang itu masih diingatinya walaupun agak kurang jelas.Dia sudah tidak berjumpa lagi dengan orang yang telah menyelamatkannya setelah peristiwa itu berakhir.
     Semasa dalam penjara,dia diberi rawatan rapi berkenaan dengan penyakitnya yang diakibatkan oleh sejenis racun yang memberi kesan kepada tubuh badan.Mujur dia diberi rawatan segera kerana jika tidak,racun itu akan membawa maut.
     Setelah keluar dari penjara dua bulan lepas,penyakitnya masih belum beransur sembuh.Dia terus menghubungi keluarganya setelah keluar dari penjara.Sebenarnya,sehari sebelum masuk penjara,dia sudah memberitahu keluarganya bahawa dia hendak menjalani kursus  askar.Oleh itu,apabila dia menghubungi keluarganya melalui komputer plasma setelah keluar dari penjara,dia sudah mengagak keluarganya pasti terkejut melihat perubahan pada dirinya.Lantas diberitahu semuanya kesan daripada latihan yang dijalankan dalam kursus berkenan.
     Khalil memberitahu mereka supaya jangan risaukan tentang keadaannya.Dalam masa dua bulan,dia menjalani pelbagai rawatan dan turut dibantu oleh pihak penjara yang memejarakannya dahulu.Kini,dia bersyukur kerana dia sudah beransur sembuh.Dia berjanji,setelah sembuh,dia akan pulang melawat keluarganya setelah masuk tiga tahun tidak berjumpa dengan mereka.
   Persoalannya sekarang,patutkah dia memberitahu mereka perkara yang sebenarnya?Dia tidak pasti akan hal itu.Kalau tidak diberitahu,lama-kelamaan pasti mereka akan tahu juga.
     Khalil mengeluh sambil menghembus nafas kasar.Dia menyalahkan dirinya sendiri.Namun apa boleh buat,benda sudah terjadi.Masa tidak boleh diundur semula.Kalau boleh diundur sekalipun,takdir itu sudah tertulis untuknya.
     Tok!Tok!Tok!Khalil tersentak dari lamunannya apabila terdengar pintu apartmen diketuk.Khalil menuju ke pintu yang diperbuat daripada logam itu.
     “Siapa pula?”Soalnya pada dirinya sendiri.
     Khalil meletakkan tapak tangannya pada dinding sebelah pintu tersebut.Pintu automatik terbuka dan Khalil terasa badannya terkena satu kuasa yang membuatkannya terhumban ke belakang dan terhentak pada dinding.Dinding itu retak sedikit.Khalil cuba untuk bangun tetapi dia terasa badannya sakit yang amat.
     “Aku dah jumpa kau pembelot!”Satu suara garau menegurnya.
     Khalil mendongak.Dahinya berkerut menahan sakit di bahagian dadanya. “Kkauu...ssiia..ppa?Tanyanya tersangkut-sangkut.
     Kelihatan empat orang lelaki berdiri di muka pintu sambil memandang sinis ke arah Khalil.Salah seorang daripada mereka mendekati Khalil lalu menarik leher baju pemuda itu.
     “Kau memang patut dihukum!Kau dah belot pada abang aku!Abang aku mati sedangkan kau masih hidup!Aku takkan maafkan kau!”Tengking lelaki itu dengan mata terbeliak.
     “Kau siapa?”
     Lelaki itu tersenyum sinis sambil ketawa. “Aku Musyary...adik kepada Muflih.Kau ingat Muflih?”
     Mata Khalil terbeliak. “Muflih?”
     Musyary menghentak badan Khalil ke dinding.“Sekarang aku nak kau bekerja dengan aku sambil aku gunakan kau untuk balas dendam pada manusia terpilih!”Musyary berteriak marah.
     “Tidak!”Bantah Khalil. “Aku takkan sekali-kali terlibat dengan perbuatan jahat kau tu!”Khalil menekapkan tangannya ke dada Musyary.Cahaya muncul pada tapak tangannya dan Musyary jatuh tersungkur ke belakang.
     Musyary bangun. “Berani kau,hah!Kau sepatutnya berterima kasih sebab abang aku yang berikan abiliti itu pada kau!Kau memang tak mengenang budi!”
     “Heh,kalau sebab nak terlibat dalam rancangan jahat,aku pun tak nak abiliti ni!”Khalil melontarkan bebola cahaya kepada Musyary tetapi Musyary pantas mengelak.
     “Degil betul!”Bentak Musyary. “Gomez!Hanz!Faruk!”
     Hanz,Gomez dan Faruk seakan faham maksud Musyary.Mereka bertiga serentak mendekati Khalil.
     Khalil memunculkan bebola api kepada kedua-dua tapak tangannya.Baru sahaja dia hendak melontarkan kedua-dua bebola api itu,Hanz pantas menolak tangannya ke hadapan dan angin terhasil menusuk ke perut Khalil.
     Khalil tersentak.Kedua-dua bebola api yang dihasilkan tadi terus hilang.Dia hendak melawan balik tetapi Gomez dan Faruk menyambung dengan memberikan hentakan angin pada bahu,lengan,paha,betis,pipi dan leher Khalil secara bertubi-tubi.Khalil yang tidak mampu berlawan terus rebah.
     “Bawa dia!Tahulah macam mana aku nak ajar dia!”Perintah Musyary. “Kita teleport terus ke hutan!Nanti orang lain perasan kalau kita keluar!”
     Hanz,Faruk dan Gomez tidak membantah.Faruk memegang badan Khalil.Khalil bergerak sedikit.
     “Cis,menyusahkan betul!”Faruk menarik lengan Khalil lalu menyilangkan ke belakang.
     “Aarrgghhh!!!”Jerit Khalil kesakitan.

Negara Luvia,Rumah Khazin,Dimensi Mena
     Khazin terbangun dari tidurnya.Nafasnya termengah-mengah dan badannya berpeluh.Matanya terbeliak.Keningnya berkerut.Dia kelihatan seperti baru tersedar dari mimpi buruk.
     “Abang...”bisiknya perlahan.
     Khazin bangun dari katil dan menuju ke tingkap biliknya.Dia menarik tirai.Bulan mengambang penuh pada malam itu.
     “Macam mana agaknya keadaan abang sekarang?”Khazin berfikir sendiri.Entah kenapa,dia merasakan seperti ada sesuatu yang buruk berlaku kepada abangnya.

No comments:

Post a Comment